Monday 11 October 2010

Destination #1: Nu vil æ færra te Mexicooo!

nærmer det seg virkelig. Reisefeberen har utvilsomt satt seg. I dag fikk jeg satt den siste vaksinen,  har fylt inn skjemaene for å mellomlande i USA (kostet meg 14 USD, så det bør være en allright flyplass) - og gått til innkjøp av det mest nødvendige som jeg ikke har fra før. Ja - jeg har faktisk jobbet med den pakkelisten ;)


Bildet er hentet fra mexicotravelguideblog.com
Vår første destinasjon i Mexico er Morelia. I følge Lonely Planet er byen "the coolest place you've ever been" - og den har stått på verdensarvlisten til UNESCO siden 1991 på grunn av den unike og velbevarte arkitekturen fra 15- og 1600-tallet. - Ser dere ikke for dere Lene og meg vandre rundt i nydelige gater, omgitt av arkitektoniske mesterverk - på ivrig søken etter det yrende og anerkjente kulturlivet??

Jeg tror nok at det skal bli forholdsvis enkelt å finne: Den 8. Internasjonale Filmfestivalen i Morelia avvikles mens vi er der! Festivalen har etablert seg som en viktig møteplass for Mexicos filmbransje, filminteresseerte, og nye nasjonale - og internasjonale filmskapere. Blant annet kommer skuespiller Javier Bardem og regissørene Alejandro González Iñárritu, Terry Gilliam og Doris Dörrie dit i år - i tillegg til Lene og meg, såklart! ;)

Festivalen har plukket ut 86 filmer i konkurranseprogrammene. I tillegg vil det vises flere sideprogrammer som ser utrolig spennende ut. Dere som vil vite mer om festivalen kan lese her.

JEG GLEDER MEG! :))

Jeg er ambivalent i forhold til hvorvidt jeg skal blogge på norsk eller engelsk - er tross alt tospråklig og ny i bloggens verden. Så langt har mitt spontane jeg tatt avgjørelsen - i dag ble det norsk. Hvis dere har ønsker eller kommentarer så hører jeg dem gjerne. Men husk at det ikke er æ, ø og å på tastaturene i Mexico. ;)

2 comments:

  1. Hei:)

    Åh, du drar snart!! Du får det sikkert helt fantastisk!! Hvor lenge skal du bli? Og når drar du?:) Forresten, så nå at du bor i Oslo! Det gjør jo nesten jeg også:)

    Klem:)

    ReplyDelete
  2. Hei!

    Jeg drar 19.oktober og blir i knappe seks uker.. blir moro! bor normalt sett i Oslo ja - men har hatt et vikariat på en ungdomsskole i Grimstad siden skolestart! Regner med å være på plass i Oslo igjen fra desember :))

    Klemklem

    ReplyDelete